Den pro Kliniku Žilina

| 21 januára, 2015

Ani Žilina nezůstane 24. ledna oněmělá a beze slov. I Žilina se rozhodla připojit ke Dni pro Kliniku, k akci napříč republikama na podporu pražského komunitního kulturně sociálního centra sídlícího v budově bývalé polikliniky. Je to něco přes měsíc, co policie násilně vyklidila akademiky a další obyvatele Kliniky z Jeséniovy ulice vzápětí potom, co zchátralou budovu uvedli do funkčního stavu a chtěli začít rozvíjet sociální a kulturní aktivity na podporu místní komunity. Kde jsou hranice svobody v postkomunistickém státě? Proč stojí státní agrese a represe nad logikou a selským rozumem a jaká je budoucnost brownfieldů v tomto regionu? Přijďte diskutovat, přijďte se bavit, přijďte tančit a slavit. Přijďte ukázat, že Žilině s bohatou squaterskou minulostí není jedno, co se děje kousek za plotem.

Víc o Klinice na http://451.cz/klinika/
Event pro obě republiky https://www.facebook.com/events/514629072010125/

—————————————————————————-
PROGRAM:

18:00 – S MIKROFONY, ALE NEFORMÁLNĚ

Rodinná komunitní debata … V pozici diskutujících budou kromě vás všech, kteří dorazíte, i Feldek – žilinský echt punker, obyvatel squatu Palác Sofia, který s železnou pravidelností vaří o Vánocích a Silvestru polévku pro lidi v nouzi. Feldeka doplní Braňo, který se vlámal do mnohých jiných domů předtím než založil Palác Sofia. Vtahovat diváky do diskuze bude Dušan z Audiozinu, moderátor diskuze. Na dochvilné čeká překvapení!

20:00 – KONCERT

Dáša Fon Fľaša
Folkpunkový písničkář, který je všude doma. Fenomén, o kterém slyšíš nad každou pravou rundou borovičky. DIY nezmar, který ti nasolí takovou zpověď, že ti zbývá jen vystřelit ruku hore a souhlasně přikyvovat bradou.
http://dasafonflasa.bandcamp.com/

Rats Get Fat
Žilinská hc screamo úderka, která přisype k sobotní lobotomii. Rychlost, síla i poetika, která provětrá všechny černé duše.
http://ratsgetfat.bandcamp.com/

Rúbanisko
Animální živelný punk, který roztančí i revmatiky. Sada krátkých úderných hlášek, které ti na první dobu odpálí mozek tak, že s nima budeš ještě usínat. Upřímná syrová výpověď tří týpků, kteří dělají věci po svém.
http://burinarecords.bandcamp.com/

!! Akce se koná na BARU Stanice Žilina – Záriečie !!
!! V prostoru se budou po celou dobu promítat fotky @Natália Zajačiková zachycující dění kolem Kliniky a fotografie ze žilinského squatu Palác Sofia !!
!! Celá akce bude streamovaná žilinských DIY rádiem Audiozine !!
!! Na baru vás čeká benefiční veganský guláš v režii Rebecca Murray !!

VSTUP DOBROVOLNÝ (ze vstupu budou hrazeny náklady na zorganizování akce, přebytky poputují na podporu Kliniky)
https://www.facebook.com/events/795481717166609

Tajemní Deaths: těžko na duši, lehko do uší:

fullmoonzine.cz

redakce | 11.01.2015

Jejich sound zahrnuje prvky rock & rollu, psychedelie i heavy metalu. V dubnu přijednou bristolští Turbowolf na strahovskou Sedmičku.

redakce | 11.01.2015

U příležitosti vydání …

darksilenceinsuburbia:

Sorasart Wisetsin

Gluta 

Gluta was a stray dog found on the streets of Thailand and nursed back to health by her new owner Sorasart Wisetsin, consequently making her the happiest dog in the world.

Gluta was a Thai female stray dog. She was brought to live in a dormitory. The owner of Gluta hoped that she would one day look beautiful, be healthy and cheerful again. But it was not that easy. Gluta was diagnosed with “cervical cancer”. She needed chemotherapy for cancer treatment and surgical laser for tumor removal. After one and a half years, Gluta gradually felt better, better and better. Her sad eyes turned to shine brightly with cheer like never before. Gluta is now fully recovered. And from now on, there will be only smile on her face.

follow along on Tumblr & Facebook.

continuo-docs: Via Glochids.

| 25 decembra, 2014

continuo-docs:

Via Glochids.

continuo-docs:

Hanna Schaer sings Le Grand Lustucru (Kurt Weil) (5:07)
Françoise Tillard, piano

Written in 1934 by Kurt Weil – with lyrics by Théodore Botrel (1868-1925) after a French traditional–, this song was later popularized by Colette Magny and Cathy Berberian (1993). Swiss mezzo soprano Hanna Schaer‘s interpretation – included in a 1991 CD titled Cabaret Songs on L’Empreinte Digitale (Marseille)– is far more lugubrious in its reduction for piano and voice and slower tempo.

LE GRAND LUSTUCRU

Quel est donc, dedans la plaine
Ce grand bruit, qui vient jusqu’à nous ?
On dirait un bruit de chaînes
Que l’on traîne, que l’on traîne
Que l’on traîne sur des cailloux
C’est le grand Lustucru qui passe
C’est le grand Lustucru qui mangera
Tous les petits gars qui ne dorment guère
Tous les petits gars qui ne dorment pas

Quel est donc sur la rivière
Ce grand bruit qui vient jusqu’ici ?
On dirait un bruit de pierres
Que l’on jette, que l’on jette
Que l’on jette dedans un puits
C’est le grand Lustucru qui passe
C’est le grand Lustucru qui mangera
Tous les petits gars qui ne dorment guère
Tous les petits gars qui ne dorment pas

L’angélus sonne sur Ballanches
Un pigeon tombe du clocher
Quel est donc ce bruit de branches
Que l’on traîne, que l’on traîne
Que l’on traîne sur le plancher ?
C’est le grand Lustucru qui passe
Et c’est moi qu’ils vient chercher
Moi, parce que ce soir je ne dors guère
Moi, parce que ce soir je ne dors pas !